Продавець ТОВ "АГРОДАР" розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
540 відгуків
Не знайшли на сайті потрібну запчастину? Допоможемо!Подзвоніть нам!

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

+380 (96) 232-07-25
ЗАПЧАСТИНИ та все для ремонту тракторів, сільськогосподарської техніки та вантажних автомобілей!
Кошик

Косарка роторна wirax z 069 інструкція

Косарка роторна wirax z 069 інструкція

"WIRAX"

КОСАРКА РОТАЦІЙНА НАВІСНА

 

Z069/1 – 1,35 м

Z069 – 1,65 м

Z069/2 – 1,85 м

Інструкція з обслуговування

і

каталог деталей

 

ІДЕНТИФІКАЦІЯ МАШИНИ

Ідентифікаційні дані ротаційної косарки серії Z069 знаходяться на заводському щитку, прикріпленому до головної рами – див. рис. 1.

Виробник залишає за собою право вносити для вдосконалення вироби конструктивні зміни, які не завжди можуть бути внесені оперативно в Інструкції з обслуговування. З цим не пов'язані зобов'язання, що вони будуть вноситися для вже поставлених машин.

ЗМІСТ

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

 

сторінка

 

1. ВВЕДЕНИЕ.................................................................................................... 5

1. Загальна інформація............................................................................... 5

2. Спосіб поставки.................................................................................... 5

3. Комплектация........................................................................................... 6

4. Гарантійні умови.......................................................................... 7

2. ПРИЗНАЧЕННЯ МАШИНИ............................................................................. 7

3. ПРИНЦИПИ БЕЗПЕКИ РОБОТИ.................................................... 8

5. Загальні правила безпеки................................................... 8

6. Знаки безпеки і написи...................................................... 11

4. ОПИС МАШИНИ................................................................................ 15

7. Конструкция............................................................................................ 15

8. Привід і дія косарки.............................................................. 17

9. Технічна характеристика.......................................................... 18

5. ЕКСПЛУАТАЦІЯ......................................................................................... 20

10. Навішування на трактор............................................................................ 20

11. Транспортні переїзди.................................................................. 22

12. Перемикання машини в робоче положення....................... 24

13. Установка телескопічного вала............................................ 25

14. Регулювання машини для роботи............................................... 25

15. Кошение.................................................................................................. 27

16. Відключення та зберігання машини................................................. 28

6. ЕКСПЛУАТАЦІЙНО-ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ....................... 28

17. Заміна ножів (Rys. 14)....................................................................... 28

18. Натяжка клинових ременів (Рис. 16)............................................. 31

19. Смазка..................................................................................................... 31

20. Щоденний догляд................................................................................ 32

21. Послесезонный догляд........................................................................ 32

7. ЗБЕРІГАННЯ МАШИНИ................................................................................. 33

8. УТИЛІЗАЦІЯ ЗНОШЕНИХ ДЕТАЛЕЙ................................................. 34

 

 

КАТАЛОГ ДЕТАЛЕЙ

 

T1 – Привод....................................................................................................... 34

T2 – Ріжучий апарат..................................................................................... 38

T3 – Головна рама .......................................................................................... 44

T4 – Навеска...................................................................................................... 48

T5 – Кожух 1...................................................................................................... 52

T6 – Кожух 2...................................................................................................... 56

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

 

 

ВВЕДЕННЯ

Загальна інформація

Перед початком експлуатації машини необхідно уважно прочитати цю інструкцію по обслуговуванню і виконувати всі полягають в ній рекомендації.

 

Інструкція по обслуговуванню разом з каталогом деталей входить в основну комплектацію ротаційних косарок серії Z069.

 

Інструкція по обслуговуванню містить опис небезпек, які можуть виникнути при недотриманні правил безпеки під час роботи, перевезення і обслуговування машини. Також тут перераховані заходи, які необхідно вжити для мінімізації або уникнення цих небезпек.

В Інструкції також містяться правила експлуатації машини, пояснюється, як регулювати її для роботи, і які заходи по догляду за машиною необхідно застосовувати.

Якщо наведена інформація та інструкції будуть незрозумілими, просимо звернутися за роз'ясненнями безпосередньо до виробника.

 

Символ попередження про небезпеку

Цей попереджувальний символ вказує на міститься в Інструкції важливу інформацію, що стосується небезпек. Просимо уважно прочитати наведену інформацію, виконувати рекомендації і дотримуватися особливої обережності.

 

Спосіб поставки

 

Виробник поставляє машину у горизонтальному положенні (Рис. 2a), або вертикально (Рис. 2б), з опорою на тарілки, з піднятим вузлом навішування. Гвинт M10×35 разом з гайкою з'єднує два вузли косарки в пункті A тільки під час її транспортування. Транспортна балка B прикріплена до допоміжного гака. Користувач монтує частково демонтовану косарку своїми силами. Елементи захисту тарілок і фартухи упаковані окремо. Монтаж захисних кожухів необхідно виконати згідно таблиці 5 Каталогу деталей.

 

 

Рис. 2. Установка косарки серії Z069 для транспортування

a) в горизонтальному положенні, б) у вертикальному положенні

 

Комплектація

З косаркою поставляються наступні основні елементи:

- Інструкція по обслуговуванню з каталогом деталей 1 шт.

- гарантійний талон 1 шт.

- ножі 5036/01-045 6 шт.

- спеціальний ключ 1 шт.

- монтажні щипці 1 шт.

- кронштейн для монтажу запобіжних щитків з освітленням і розпізнавального знака 1 шт.

 

Додаткове обладнання косарки (його можна придбати у виробника):

- телескопічний вал,

- прямокутні попереджувальні щитки з освітленням,

- трикутний розпізнавальний знак.

Гарантійні умови

Гарантійні умови і порядок пред'явлення рекламацій вказані в гарантійному талоні.

Користувач повинен ознайомитися з інструкцією з обслуговування і відповідно їй експлуатувати косарку.

Недотримання покупцем правил експлуатації машини може призвести до втрати гарантійних прав.

ПРИЗНАЧЕННЯ МАШИНИ

Ротаційні навісні косарки призначені для скошування низькорослих рослин (трав, конюшини, люцерни тощо), з метою безпосереднього згодовування тваринам або подальшої переробки, наприклад, на силос або сіно.

Ротаційну косарку Z069/1 (1,35 м) навішувати на трактор класу 0,6 (наприклад, Ursus C330, Ursus MF 235), косарку Z069 (1,65 м) – на трактор класу 0,9 (наприклад, Ursus 3512, 4512), а косарку Z069/2 (1,85 м) – на трактор класу 1,4 (наприклад, Ursus 912, 1012).

Косарки приводяться в дію від валу відбору потужності трактора телескопічним валом C60220 (540 Нм) – виробник АТ «LFMR», р. Люблін (телескопічний вал не входить в комплектацію косарки). Технічна характеристика вищевказаного валу – див. таблицю 1.

Ротаційні косарки серії Z069 можуть безпечно працювати на схилі з нахилом до 8°.

Під час переїздів по суспільних дорогах ротаційні косарки Z069 і Z069/1 повинні мати ззаду (укріплені згідно з правилами дорожнього руху): переносний запобіжний щиток (з біло-червоними смугами), червоні габаритні вогні, червоний (круглий) відбивач, а також трикутний розпізнавальний знак для тихохідних транспортних засобів (див. Рис. 12). Косарка Z069/2 повинна мати ззаду (укріплені згідно з правилами дорожнього руху): два переносних запобіжних щитка (з біло-червоними смугами), зі здвоєними фарами, червоні (круглі) відбивачі, видимі ззаду, білі габаритні вогні, видимі спереду, а також трикутний розпізнавальний знак для тихохідних транспортних засобів.

 

Ротаційні косарки серії Z069 можуть експлуатуватися тільки згідно з призначенням. Будь-яке застосування їх для інших цілей, ніж перелічені вище, буде розглядатися як застосування, не відповідне призначення.

До правильної експлуатації згідно з призначенням належить також дотримання необхідних виробником умов експлуатації, консервації, застосування оригінальних запасних частин, номери яких вказані в Каталозі деталей.

Виробник не несе відповідальності за збиток, викликаний неправильною, не відповідає призначенню і цієї Інструкції, експлуатацією машини.

Машину повинні експлуатувати, консервувати і ремонтувати виключно особи, знайомі з її дією і з правилами з безпеки.

Особи, які обслуговують машину, повинні завжди дотримуватися загальні правила безпеки, а також загальноприйняті правила технічної та медичної захисту. Користуючись громадськими дорогами, необхідно дотримуватися правил дорожнього руху.

Несанкціонована модифікація машини, не узгоджена попередньо з виробником, звільняє його від відповідальності за виникли пошкодження і шкоду для здоров'я людей.

 

ПРИНЦИПИ БЕЗПЕКИ РОБОТИ

Загальні правила безпеки

 

Виконуйте наступні рекомендації:

 

· Забороняється обслуговування машини неповнолітніми, хворими, або нетверезими особами. Машину можуть обслуговувати виключно особи, які ознайомилися з дією косарки і зі змістом цієї Інструкції по обслуговуванню.

· Косарка може використовуватися тільки на рівнинних територіях (нахил до 8°).

· Приєднання косарки до трактора і від'єднання від нього повинно виконуватися на рівній твердій поверхні, з дотриманням особливої обережності. Область триточкового системи навішування найбільш небезпечна з точки зору травматизму.

· Забороняється знаходитися між трактором і косаркою при включеному двигуні трактора.

· Косарку Z069/1 (1,35 м) навішувати на трактор класу 0,6 (наприклад: Ursus C330, Ursus MF 235), косарку Z069 (1,65 м) на трактор 0,9 (наприклад: Ursus 3512, 4512), а Z069/2 (1,85 м) – на трактор класу 1,4 (наприклад: Ursus 912, 1012). З'єднання з трактором за триточковою системі навішування повинно бути надійним, зафіксованим чеками.

Для збереження керованості передніх коліс трактора він повинен бути оснащений переднім баластними вантажем, щоб навантаження, що припадає на передню вісь, становила щонайменше 20% ваги самого трактора.

· Перед початком руху потрібно переконатися в тому, що в безпосередній близькості до трактора та машини не знаходяться люди. Подати звуковий сигнал.

· При зміні положення косарки, наприклад, з транспортного на робоче (і навпаки) спочатку потрібно низько опустити косарку над землею на рівній горизонтальній поверхні, а потім, взявшись ззаду на верхній (металевий) кожух робочих барабанів, перемкнути режим машини.

· Необхідно пам'ятати, що перед перевстановлення косарки в транспортне положення потрібно обов'язково демонтувати телескопічний вал (зняти з валу відбору потужності трактора) і ведучого вала машини, і укласти в кабіні трактора.

· Машину потрібно запускати виключно в робочому положенні, коли ковзні тарілки стосуються землі, а косіння потрібно починати тільки після досягнення номінальних обертів вала відбору потужності, тобто 540 об/хв. не Можна перевищувати 600 об/хв.

· Поля і луки перед скошуванням повинні бути очищеними від каміння та твердих предметів.

· Робота косарки без кожухів і захисного фартуха неприпустима, так як під час роботи є небезпека викиду твердих предметів (наприклад, каменів), що лежать на полі. Пошкоджений (зношений) захисний фартух потрібно замінити новими (сертифікованим).

· Забороняється робота косарки в присутності сторонніх осіб (відстань не менше 50 м). Найбільшу обережність необхідно дотримувати поблизу доріг, місць громадського користування (парків, шкіл), на території з наявністю каменів.

· Забороняється робота косарки на задньому ходу.

· Забороняється застосовувати косарку для викошування ровів, узбіч доріг, укосів і меліоративних споруд.

· Забороняється поміщати ногу під захисний фартух.

· Робочі барабани якийсь час продовжують обертатися після вимикання приводу, і тому забороняється підходити до косарки до моменту їх повної зупинки.

· На машині повинні бути змонтовані всі захисні пристрої. Вал відбору потужності трактора і ведучий вал машини повинні мати кожухи!

· Застосовувати тільки рекомендовані виробником телескопічний вал (див. Таблиця 2), позначений символом "CE".

· Не можна працювати без кожуха телескопічного вала, або з пошкодженим кожухом!

· Включення вала відбору потужності трактора може проводитися тільки при непрацюючому двигуні.

· Забороняється перевозити людей і тварин на машині (як при роботі, так і під час переїздів).

· Ніколи не залишайте трактор з машиною без нагляду (з включеним двигуном).

· Перед тим, як зійти з трактора, потрібно вимкнути двигун і вийняти ключ із замка запалювання.

· Отсоединенную від трактора машину потрібно залишити на плоскій твердій поверхні в транспортному положенні. Косарка повинна спиратися на свої ковзні тарілки і на стійку.

· Усі роботи, пов'язані з регулюванням, ремонтом та консервацією можна проводити тільки тоді, коли машина відключена від трактора. Потрібно застосовувати відповідні інструменти і захисні рукавиці!

· Замінні ножі робочих барабанів повинні бути міцно закріплені на штифтах власників, тобто штифт держателя з закріпленим ножем повинен своєю верхньою частиною (головкою) увійти в отвір робочої тарілки.

· Транспортні переїзди з навішені на трактор косаркою можна виконувати тільки після її попереднього перемикання в транспортне положення (див. п. 0). Косарка повинна бути піднята гідравлічним підйомником трактора на таку висоту, щоб просвіт під тарілкою заднього робочого барабана становив щонайменше 30 див. Трьохточкову систему навішування захистити ланцюгом (вона входить в комплектацію косарки), щоб попередити опускання машини. Нижні тяги трактора повинні бути закріплені (машина не може розгойдуватися з боку на бік).

· При користуванні громадськими дорогами потрібно дотримуватися правил дорожнього руху. Швидкість їзди не може перевищувати 15 км/год.

Косарки Z069 і Z069/1 повинні мати встановлені (Рис. 12):

– переносний запобіжний щиток (в біло-червону смужку) площею не менш як 1000 см2 з габаритними червоними вогнями і круглим червоним відбивачем,

– трикутний розпізнавальний знак для тихохідних транспортних засобів.

Косарка Z069/2 повинна мати встановлені (Рис. 12):

– два переносних запобіжних щитка (в біло-червону смужку) площею не менш як 1000 см2 зі здвоєними фарами, червоні (круглі) відбивачі, видимі ззаду, білі габаритні вогні, видимі спереду.

– трикутний розпізнавальний знак для тихохідних транспортних засобів.

Знаки повинні бути чистими, а габаритні вогні повинні бути з'єднані з електричною установкою трактора, справні.

 

Знаки безпеки і написи

На машині розміщені знаки безпеки (піктограми) і написи (див. Рис. 3). Вони попереджають перед наявної або можливої небезпекою, і дають вказівки щодо правильного обслуговування машини. В таблиці 1 представлені знаки і написи, розміщені на машині, а також зазначено їх значення. Знаки і написи, що стосуються безпеки, повинні бути захищені від втрати і втрати від розбірливості. Втрачені і нерозбірливі знаки і написи повинні бути замінені новими. Необхідно, щоб нові вузли, що встановлюються при ремонті, були марковані усіма знаками безпеки, передбачені виробником. Знаки можна придбати у виробника, вказуючи номер знака (Таблиця 1), а також версію Інструкції з обслуговування.

 

Рис. 3. Розміщення наклейок (знаки безпеки, інформаційні знаки)
на косарки серії Z069

 

Таблиця 1. Знаки безпеки і написи

№№.

Знак чи напис

Опис

1.

 

 

З'єднання телескопічним валом косарки з трактором

 

2.

 

 

Натяжка клинових ременів

 

3.

 

 

Робота - транспортування

Положення перемикача

 

4.

 

 

Символ косарки і виготовлювач

"WIRAŻ" Z0

5.

 

Забороняється робота косарки у присутності на відстані менше 50 м сторонніх осіб

6.

 

Увага!

- Робота...

- Є...

- Скошування...

7.

 

Забороняється піднімати машину на оборотах

8.

 

Перед початком роботи прочитайте Інструкцію з обслуговування

9.

 

Максимальна швидкість при переїзді 15 км/год

10.

 

Вимкнути двигун і вийняти ключ перед початком обслуговування і ремонту

11.

 

Забороняється робота без кожухів або з пошкодженими кожухами

12.

 

Зберігати безпечну відстань від косарки, так як існує небезпека викиду сторонніх предметів

13.

 

Швидкість обертання телескопічного вала
540 об/хв

 

ОПИС МАШИНИ

Конструкція

 

Рис. 4. Косарка ротаційна навісна – робоче положення

1 – захисний фартух, 2 – кожух, 3 – головна рама, 4 – тяга, 5 – собачка,
6 – кожух пасової передачі, 7 – рама навішування, 8 – змінна тарілка,

9 – робочий барабан, 10 – ніж, 11 – штир блокування, 12 – запобіжник,
13 – трос блокади, 14 – кожух, 15 – захисна ланцюг,
16 – телескопічний вал, 17 – центральна балка, 18 – транспортна балка, 19 – нижня тяга трактора

 

Косарка складається з наступних вузлів (Рис. 4):

· рама навішення (7);

· центральна балка (17) разом з вузлом приводу;

· головна рама (3);

· барабани ріжучого вузла (9);

· ріжучі ножі (10);

· комплект кожухів (кожухи приводного вузла (6)
і захисного фартуха (1);

· запобіжник (Рис. 5).

 

Рис. 5. Запобіжник косарки в положенні:

a) робочому, б) транспортному

1 і 2 – пересувний плоский профіль, 3 – замок,
4 – пластина з клямкою, 5 – притискна пружина

 

Рама навішування, зварена з зігнутої сталевої труби, сталевих пластин і фасонних профілів, є вузлом, службовцям для навішування машини на трьохточкову систему тракторного гідравлічного підйомника. В рамі встановлений на підшипниках двостороння вісь, що служить для переустановки косарки з транспортного положення в робоче і навпаки, а також для копіювання нерівностей ґрунту під час роботи.

Центральна балка виконана з гнутої листової сталі, і шарнірним способом з'єднує раму навішування з головною рамою. Вона також служить для кріплення приводного вузла, що складається з проміжного вала і пасової передачі, а також для кріплення одного з плечей запобіжника.

Головна рама являє собою закриту коробку передач, виконані з листової сталі, труб і сталевих фасонних профілів. У коробці змонтована конічна зубчаста передача, що переносить обертання з телескопічного вала, через проміжний вал і ремінну передачу, на барабани ріжучого вузла. Зубчаста передача працює в олії TRANSOL 300.

Барабани ріжучого вузла являють собою два обертаються в протилежних напрямках металевих валика з робочими тарілками, до яких шарнірно прикріплюються ріжучі ножі. В барабанах на підшипниках установлюються також маточини ковзних тарілок. Регулювання висоти зрізання рослин проводиться шляхом застосування втулки відповідної товщини, що з'єднує ковзну тарілку з маточиною.

Комплект кожухів складається з металевого кожуха приводного вузла і кожуха барабанів (верхнього металевого кожуха і фартухів). Фартухи виготовлені з брезенту з покриттям і кріпляться до верхнього металевого кожуха.

Запобіжник (Рис. 5) забезпечує захист косарки від пошкодження при зіткненні з перешкодою. Зміна моменту спрацьовування запобіжника проводиться за допомогою притискної пружини. Після спрацьовування запобіжника відбувається відхилення робочих вузлів назад під кутом близько 20° (Рис. 6). Це дає оператору час, щоб зупинити трактор і уникнути пошкодження машини.

 

Рис. 6. Відхилення косарки тому після спрацьовування запобіжника

 

Привід і дія косарки

 

Приводний вузол косарки представлений на Рис. 7. Косарка приводиться в дію від валу відбору потужності трактора (1) через телескопічний вал (2). Між проміжним валом передачі приводу (3) і ремінною передачею (5) вмонтована нереверсивная муфта (4), яка забезпечує вільне обертання барабанів після зупинки трактора і тим самим захищає приводні елементи від пошкодження. Привід з ремінною передачі передається на вал коробки передач з трьома парами конічних зубчастих коліс. З коробки передач привід передається на два барабани з ножами (7).

 

Обертання барабанів Z069/1 2480 об/хв

Z069 2070 об/хв

Z069/2 1800 об/хв

Рис. 7. Кінематична схема приводного вузла косарки

1 – Вал відбору потужності трактора, 2 – телескопічний вал, 3 – проміжний вал,
4 – муфта, 5 – ремінна передача, 6 – коробка передач,
7 – барабани з ножами

 

Технічна характеристика

Таблиця 2. Технічна характеристика

Параметри [одиниця виміру]

Модель косарки

Z069/1

Z069

Z069/2

 

1

2

3

4

5

1.

Тип косарки

Ротаційна навісна
з верхнім приводом

2.

Робоча ширина [м]

1,35

1,65

1,85

3.

Кількість робочих барабанів [шт.]

2

4.

Швидкість обертання робочих барабанів [хв-1]

2480

2070

1800

5.

Кількість ножів на тарілці барабана [шт.]

2

3

6.

Висота скошування [мм]

32; 40

7.

Категорія вузла навішування
згідно PN-ISO 730-1:1996 [–]

2

8.

Взаємодіє трактор [–]

0,6

0,9

1,4

9.

Витрата потужності на валу відбору потужності [кВ]

18

20

22

10.

Швидкість обертання ВОМ [мм-1]

540

11.

Робоча швидкість косарки [км/год]

до 10

12.

Транспортна швидкість (дорогами) [км/год]

до 15

13.

Габаритні розміри (робоче положення):
- довжина [м]
- ширина [м]
- висота [м]



1,20
2,75
1,03



1,35
3,00
1,15



1,55
3,65
1,10

14.

Габаритні розміри (транспортне положення):
- довжина [м]
- ширина [м]
- висота [м]



2,75
1,50
1,03



3,10
1,50
1,05



3,45
2,05
1,10

15.

Маса (без телескопічного вала) [кг]

300

350

410

Телескопічний вал

16.

Виробник (позначення валу)

АТ «LFMR», Люблін
C60220

17.

Номінальна потужність [кВ]

30

18.

Номінальний обертаючий момент [Нм]

540

19.

Довжина складеного валу
(між осями хрестовин) [мм]


560

20.

Швидкість обертання [хв-1]

540

21.

Кількість шліц

6

22.

Позначення знаком безпеки "B"

вал, позначений знаками "B"і "CE"

 

ЕКСПЛУАТАЦІЯ

Навішування на трактор

Перед тим, як приступити до навішування, косарку потрібно встановити на рівній основі на ковзні тарілки, а спереду вона повинна спиратися на высунутую стійку (Рис. 8).

Рекомендується комплектувати косарку з наступними тракторами:

· Z069/2 з трактором класу 1,4 з силою тяги 14 кН, наприклад, URSUS 912 (допускається з'єднання з трактором класу 0,9 з мінімальною потужністю двигуна 44 кВ),

· Z069 з тракторами класу 0,9 і більше з силою тяги від 9 кН, наприклад, URSUS 4512,

· Z069/1 з трактором класу 0,6 і більше з силою тяги від 6 kN, наприклад, URSUS C-330.

 

 

ПРИМІТКА. Для збереження керованості передніх коліс зазначених тракторів вони повинні бути забезпечені переднім баластними вантажем, щоб навантаження, що припадає на передню вісь, становила щонайменше 20% ваги самого трактора.

 

Рис. 8. Рама навішування косарки

a) Z069 і Z069/1, б) Z069/2

1 – нижня цапфа навіски рами, 2 – чека, 3 – отвори у кронштейні рами навішування, 4 – кронштейн рами навішування, 5 – стійка, 6 – ланцюг

 

При навішуванні косарки на трьохточкову навіску трактора потрібно дотримуватися наведену нижче послідовність дій (Рис. 8):

1. Цапфи (1) рами навішування косарки помістити в сферичних отворах нижніх тяг трактора і зафіксувати чеками (2). Перевірити, горизонтальні чи чеки, а якщо ні, то потрібно зробити вирівнювання, повертаючи рукоятку праву підвіску.

2. Верхні отвори (3) кронштейна рами з'єднати з верхньою тягою трактора за допомогою штиря і зафіксувати чекою.

3. Косарку підняти (гідравлічним підйомником триточкового навішування трактора), а потім стійку (5) поставити в верхнє положення і зафіксувати чекою.

4. Захисний ланцюг (6) з'єднати з трактором (зачепити на гачок ланцюга через отвір в кронштейні верхньої тяги) і натягнути її, щоб запобігти опускання косарки під час транспортних переїздів.

Під час з'єднання косарки з гідравлічним підйомником трактора (Рис. 9) гак H потрібно однією стороною зачепити за підібране відповідно ланка ланцюгу, а інший – за нерухомий елемент приводного моста трактора таким чином, щоб зазор X при натягнутій ланцюга становив близько 30 см в робочому положенні. Перед зачепленням гака за відповідне ланка ланцюга з гака потрібно вийняти пружинний штифт 5×40, а після його зачеплення штифт вставити назад. Потім потрібно відрегулювати довжину верхнього з'єднання K трактора таким чином, щоб ковзні тарілки косарки були паралельні землі.

 

Рис. 9. З'єднання косарки з трактором

 

 

ПРИМІТКА

При з'єднанні машини з трактором неприпустимо:

· Перебування людей між машиною і трактором під час під'їзду (від'їзду) трактори до машини.

· Приєднання косарки при працюючому двигуні трактора.

· Застосування для захисту з'єднань інших елементів, ніж рекомендовані виробником.

 

Транспортні переїзди

Підготовка косарки до транспортування після її навішування на трактор вимагає виконання наступних дій:

1) зняти з машини телескопічний вал,

2) повернути шарнірну балку і головну раму назад, вздовж осі трактора (Рис. 10); для цього – якщо перед цим косарка перебувала в робочому положенні - потрібно:

· зняти кінцівку запобіжника "B" з цапфи "C" рами навішення (стрілка 1),

· повернути робочі вузли разом з шарнірною балкою і головною рамою на 90 градусів, за трактор (стрілка 2),

3) повернути собачку Z" (Рис. 11) вниз, в положення, блокує переміщення штифта "T" в отворі тяги "N",

4) підняти косарку гідравлічним підйомником так, щоб ковзні тарілки виявилися на висоті мінімум 25 см над землею.

 

Рис. 10. Перемикання косарки в транспортне положення

 

Рис. 11. Установка собачки "Z" в транспортне положення

a) Z069 і Z069/1, б) Z069/2

1 – заблоковано переміщення штифта "T" в тязі "N" і в робочому положенні
2 – забезпечено переміщення і копіювання території ріжучим вузлом

 

Під час переїздів косарка повинна бути піднята гідравлічним підйомником трактора на таку висоту, щоб просвіт під ковзної тарілкою заднього робочого барабана становив щонайменше 30 див.

Захисна ланцюг (6 – Рис. 8) повинна бути причеплена до трактора і натягнута, щоб запобігти опускання косарки.

Крім того, бічні ланцюги трактора повинні бути натягнуті так, щоб запобігти бічне розгойдування машини.

 

 

ПРИМІТКА

· За час переїздів по суспільних дорогах на косарки повинні бути встановлені на кронштейнах (Рис. 12):

– переносна попереджувальна таблиця (1) з біло-червоними смугами, площею не менш як 1000 см2 з освітленням,

– трикутний розпізнавальний знак для тихохідних транспортних засобів (2).

· Знаки повинні бути чистими. Габаритні вогні повинні бути з'єднані з електричною установкою трактора і справні.

· Швидкість переїзду не може перевищувати 15 км/год (3).

 

           

a) b)

Рис. 12. Косарка Z069 – переїзди по дорогах (пояснення в тексті)

a) косарки Z069 і Z069/1, б) косарка Z069/2

 

Ротаційні косарки Z069 і Z069/1 (Рис. 12a) на попереджувальному щитку повинні мати червоні габаритні вогні і круглий червоний відбивач.

Ротаційна косарка Z069/2 (Рис. 12б) на попереджувальному щитку повинна мати здвоєні вогні, круглі червоні відбивачі, видимі ззаду, а також білі габаритні вогні, видимі спереду.

По боках з обох сторін потрібно змонтувати жовті відбивачі (4).

 

Перемикання машини в робоче положення

Перед початком роботи потрібно встановити косарку в робоче положення. Щоб змінити становище з транспортного на робоче, потрібно виконати наступні дії:

1) опустити косарку так, щоб ковзні тарілки виявилися низько над землею,

2) встановити шарнірну балку і головну раму, повернену перпендикулярно до осі трактора, виконуючи для цього дії у послідовності, зворотній тій, яка вказана в п. 0. і показана на Рис. 10:

· зняти кінцівку транспортної тяги з цапфи "C" і покласти на стійку "A",

· повернути робочі вузли разом з шарнірною балкою і головною рамою на 90° вліво, перпендикулярно до поздовжньої осі трактора,

· надіти кінцівку запобіжника "B" на цапфу "C" і зафіксувати її,

3) повернути собачку "Z" (Рис. 11) вверх у положення, що забезпечує переміщення штифта "T" в довгастому отворі тяги "N" (копіювання території),

4) надіти кінцівку телескопічного вала на ВОМ трактора і на вал косарки,

5) опустити косарку до опори ковзних тарілок на грунт.

Установка телескопічного вала

Застосовувати тільки телескопічний вал, технічні параметри якого наведені в Таблиця 2. Вал повинен бути маркований символом "CE".

 

 

ПРИМІТКА

· Телескопічний вал з'єднувати з трактором і косаркою тільки при установці косарки в робоче положення.

· Установку і зняття валу проводити при вимкненому двигуні трактора, ключ повинен бути вийнятий із замка запалювання.

 

 

Телескопічний вал повинен бути завжди захищений кожухом!

Кожух повинен бути зафіксований ланцюжками (з боку трактори і машини), щоб він не обертався разом з валом.

Забороняється експлуатувати машину, коли кожух телескопічного вала пошкоджений, некомплектен або знято; є небезпека затягування всього тіла обертовим телескопічним валом.

Беззастережно дотримуйтесь правило, щоб при установці вала зовнішня труба кожуха перебувала з боку трактора (див. маркування на кожусі валу).

Потрібно переконатися в тому, що зовнішні вилки валу надійно закріплені на ВОМ трактора і на валу машини.

ВОМ трактора і вал машини повинні бути захищені кожухами!

Не можна перебувати поблизу працюючого валу! Перед включенням приводу завжди потрібно переконатися в тому, чи не перебувають поблизу машини сторонні особи.

 

Регулювання машини для роботи

 

 

ПРИМІТКА. Роботи з машиною (у зв'язку з безпекою обслуговуючого персоналу) можуть виконуватися тільки після вимикання двигуна трактора, коли ключ виймуть із замка запалювання.

Після установки косарки в робоче положення її потрібно опустити, щоб вона спиралася про землю обома ковзаючими тарілками робочих барабанів.

Ковзні тарілки повинні бути паралельні землі. Цього можна досягнути, регулюючи довжину верхньої тяги трактора.

 

Установка висоти рами навішування

Рама навішування повинна зберігати своє постійне положення протягом усього періоду роботи, тобто вона повинна знаходитися на такій висоті, щоб просвіт "X" (Рис. 9) складав близько 30 см.

Гак ланцюга зачепити в отворі кронштейна верхньої тяги трактора. Ланцюг не може провисати, вона повинна бути легко натягнута. Цього можна досягти, скорочуючи її довжину, тобто розміщуючи другий кінець гака (попередньо вийнявши пружинний штифт) у відповідну ланку ланцюга, після чого штифт вставити назад.

 

Регулювання висоти скошування (рис. 10)

Косарка пристосована для роботи в нормальному положенні з висотою скошування, дорівнює 32 мм або в центральному положенні з висотою скошування 40 мм. Для регулювання висоти скошування служать дистанційні кільця D і ковзаючі тарілки 4 (Рис. 13). Після відкручування гвинтів 3 і 5 можна надіти кільця D або замінити тарілки. Ковзні тарілки потрібно знімати в таких випадках.

· потрібно замінити внутрішню тарілку на зовнішню в разі їх нерівномірного зносу,

· необхідна очистка нижній поверхні тарілок і консервація машини перед зимовим сезоном.

Косарки, що виходять із заводу, налаштовані на висоту скошування, рівну 40 мм.

В цілях зміни висоти скошування з 40 мм на 32 мм слід демонтувати кільце D:

· встановити косарку в транспортне положення і підняти на максимальну висоту,

· поставити трактор на ручне гальмо і вимкнути двигун,

· захистити косарку від опускання ланцюгом, а також додатково захистити її стійкою під однією з тарілок,

· відкрутити спеціальні гвинти M12×25, демонтувати ковзну тарілку,

· відкрутити гвинти M10×30, що кріплять опорну тарілку, і зняти тарілку,

· відрегулювати висоту скошування і змонтувати все в зворотному порядку,

· таким же чином відрегулювати другу тарілку.

 

Рис. 13. Установка висоти скошування

a) низька 32 мм (без дистанційного кільця D),
б) середня 40 мм (з дистанційним кільцем D)
1 – опорна тарілка, 2 – маточина, 3 – спеціальний гвинт M12×25, 4 – змінна тарілка,
5 –гвинт M10×30, 6 – отгибаемая підкладка, 7 – опорна тарілка

Косіння

Привід косарки обережно включити, а після досягнення швидкості обертання ВОМ 540 об/хв, можна вводити косарку в скашиваемый матеріал.

Швидкість їзди слід підбирати залежно від польових умов (території, скашиваемого матеріалу), але вона не повинна перевищувати 10 км/год. Не можна працювати на нерівному кам'янистому полі. Це значною мірою підвищує небезпека механічного пошкодження машини.

 

 

ПОПЕРЕДЖЕННЯ

· Верхній (металевий) кожух барабанів повинен бути встановлений, а захисні фартухи опущені. Робота без кожуха або з піднятими фартухами не допускається, так як під час роботи є небезпека викиду твердих предметів (наприклад, каменів), що лежать в полі. Пошкоджені захисні фартухи потрібно замінити новими (сертифікованими); їх можна придбати у виробника.

· Забороняється робота косарки в присутності сторонніх осіб на відстані менше 50 м.

 

Захист косарки від пошкодження. Косарка серії Z069 забезпечена вбудованим пружинним запобіжником. Якщо косарка зіткнеться з перешкодою, запобіжник дозволяє їй відхилитися назад. У такому випадку потрібно зупинити трактор, вимкнути привід вала відбору потужності і подати трактор тому. Запобіжник тоді повертається в своє колишнє положення, і косарка знову отримує захист. Довжина стиснутої пружини запобіжника встановлена заводським способом і становить 150 мм (розмір R – Рис. 5), а відповідна їй изгибающая сила 1,8±0,15 кН.

 

 

ПОПЕРЕДЖЕННЯ – Гайки, стискаючи пружину запобіжника, не потрібно затягувати занадто сильно, так як це може призвести до заблокированию запобіжника, результатом чого (у разі, якщо косарка зіткнеться з перешкодою) стане пошкодження машини.

 

Відключення та зберігання машини

Косарку (навешенную на трактор і знаходиться в транспортному положенні) від'єднувати тільки на рівній горизонтальній поверхні.

Дії при від'єднанні косарки:

1. Опустити стійку. Від трактора відчепити ланцюг, яка під час транспортування захищала машину від опускання.

2. Машину опустити (гідравлічним підйомником триточкового системи навішування трактора); стійка повинна спиратися на грунт.

3. Нижні тяги трактора (їх сферичні шарніри) зняти з цапф рами навішування косарки, а штир верхньої тяги від'єднати від рами.

Косарка від'єднана від трактора, коли вона, спираючись на ковзні тарілки двох робочих барабанів і на опущену стійку, зберігає стабільне положення.

Машину зберігати в критому приміщенні способом, що виключає травми людей або тварин. Захисні фартухи повинні бути опущені.

 

ЕКСПЛУАТАЦІЙНО-ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Заміна ножів (Rys. 14)

 

Пошкодження або зношення хоча б одного ножа на робочому барабані призводить до заміни всього комплекту з трьох ножів, так як тільки в цьому випадку обертається робоча тарілка буде правильно збалансована.

Ножі замінюються за допомогою спеціального ключа і монтажних щипців (ці інструменти в комплектації косарки).

Ножі (3) насаджуються отвором на штифт власника ножа (2). Після насадки на штифт звернути увагу на те, ввійшла головка утримувача в отвір робочої тарілки (4).

Замінивши ножі, потрібно перевіряти, чи не залишився на штифті який-небудь елемент зношеного ножа.

 

Rys. 14. Заміна ножа

1 – спеціальний ключ, 2 – тримач ножа, 3 – ніж, 4 – робоча тарілка, 5 – змінна тарілка

 

УВАГА!

Потрібно пам'ятати, щоб замінні ножі були міцно закріплені на штифтах власників, тобто штифт утримувача (із закріпленим на ньому ножем) має своєю верхньою частиною (головкою) увійти в отвір робочої тарілки.

Забороняється застосовувати ножі випадкових виробників.

 

Ножі на барабанах повинні бути встановлені поперемінно (так, як показано на рис. 12.

 

Рис. 15. Правильне – поперемінне розташування ножів на робочих барабанах косарки

Натяжка клинових ременів (Рис. 16)

 

Клинові ремені пасової передачі повинні бути натягнуті так, щоб відстань "A" становила 0,5÷3 мм, Якщо відстань більше, потрібно затягнути гайку (1).

Якщо один з клинових ременів пошкоджений (або зношений), то необхідно замінити весь комплект (4 ременя).

 

 

Рис. 16. Натяжка клинових ременів

1 – регулювальні гайки, 2 – пружина натяжника,
3 – рейка індикатора натяжника, 4 – кронштейн натяжника

 

Мастило

 

Для забезпечення правильної роботи косарка повинна старанно й правильно змазуватися. Рівень масла в коробці потрібно періодично перевіряти через воздухоотводное отвір. Рівень масла може коливатися між 1,5 і 3 див. В головній коробці передач косарки повинно знаходитися 3,5 л масла з високою в'язкістю, наприклад, TRANSOL 300, TRANSOL SPVG 460 або E-400. У разі витоку масла його недолік потрібно поповнити, а причину витоку усунути. Перед введенням пластичної мастила за допомогою поршневої маслянки, маслянки і мастильні отвори потрібно ретельно очистити. Мастило потрібно проводити відповідно до вказівок, поміщеним на Рис. 17.

 

Рис. 17. Схема мастила косарки

Щоденний догляд

· Після закінчення роботи машину необхідно очистити від бруду і рослинних залишків, потім провести огляд з'єднань деталей та вузлів; зношені деталі замінити новими, а пошкоджені відремонтувати.

· Всі ослаблені гвинтові з'єднання затягнути.

· Раз на день змащувати телескопічні труби телескопічного вала.

·        Проверить состояние ножей и при необходимости произвести замену всего комплекта; проверить состояние уплотнителей защитных кожухов – при необходимости заменить новыми.

·        Произвести смазку согласно Инструкции. Все ремонты и замены деталей в узле привода косилки должны выполняться специализированным предприятием, располагающим надлежащими приборами и инструментами.

Послесезонный уход

После окончания рабочего сезона машину необходимо тщательно очистить и защитить от коррозии, покрывая тонким слоем густой смазки.

·        Закрасить места с повреждённым лакокрасочным покрытием.

·        Ослабить клиновые ремни.

·        При замене масла в коробке передач рекомендуется обратить особое внимание на правильность укладки резинового уплотнителя и завинчивания крышки. Несоблюдение этого условия может привести к утечкам масла из коробки передач. В случае сомнений относительно качества уплотнителей рекомендуется заменить их новыми.

ХРАНЕНИЕ МАШИНЫ

 

Кратковременные перерывы в эксплуатации машины не требуют дополнительного обслуживания. Достаточно каждый день (после работы) тщательно очистить и смазать машину (см. п.

Когда же машина должна быть исключена из эксплуатации на более длительный период (например, на зиму), то с машиной нужно выполнить следующие действия:

· Все элементы косилки тщательно очистить.

·        Произвести проверку технического состояния машины. Переписать все части, которые нужно заменить, и своевременно заказать их у изготовителя, чтобы можно было установить их перед началом следующего сезона.

·        При необходимости восполнить лакокрасочное покрытие, чтобы избежать коррозии.

·        Цапфы рамы навески покрыть слоем смазки.

·        Машину поместить в крытое помещение (с твёрдой плоской поверхностью пола); кроме того, место хранения должно исключать возможность причинения вреда людям или животным.

·        Во время хранения косилка (находящаяся в состоянии транспортировки) опирается на скользящие тарелки двух рабочих барабанов и на опущенную стойку; фартуки тоже опущены, телескопический вал снят с косилки, а вал отбора мощности должен быть покрыт слоем смазки.

· Клинові ремені пасової передачі послабити і перевірити їх технічний стан. Пошкоджені або розтягнулися ремені замінити (замінюється весь комплект - 4 штуки).

 

 

Дані взяті з сайту https://wirax.pl/

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner